Po poledni se razicí štítka Adéla slavnostně probourala do budoucí stanice Petřiny. Následně bude stanicí protažena, aby mohla následovat Tondu do jámy stanice Veleslavín. Tonda by měl být protažen tento týden a hned vyrazí na další ražbu.
tisková zpráva Metrostavu: Na Petřinách už je také Adéla
datum vydání: 19. 9. 2011
Tři měsíce a jeden den trvala razicímu štítu Adéla cesta podzemím z montážní jámy na Vypichu do budoucí stanice Petřiny na trase V. A pražského metra z Dejvic do Motola. Prorážce posledních metrů přihlíželi vedle techniků a razičů také generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák, generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát a další hosté. Adéla tak napodobila svého bratříčka Tondu, který dorazil na stejné místo uprostřed srpna.
Na úvodní přibližně půlkilometrové trase z Vypichu do Petřin se pohybovala Adéla od 18. června do
19. září. Stavaři využili zkušeností, které nabyli už při práci s prvním razicím štítem, a zkrátili dobu ražby stejného úseku téměř o měsíc.
„Z Petřin na Dejvickou čeká na razící štíty ještě zhruba 3500 metrů dlouhý úsek. Věřím, že oba budou dále postupovat dle harmonogramu, celá stavba bude probíhat podle plánu a první cestující se tímto úsekem svezou již v roce 2014,“ uvedl Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy.
Celkem si oba stroje TBM odbudou 10 prorážek. Z toho čtyři do nových ražených stanic, čtyři do otevřených stavebních jam a nakonec dvě do současné stanice Dejvická. Těmto prorážkám ale musí předcházet stejný počet startů obou štítů do budování jednokolejných tunelů, z toho šest v podzemí a čtyři v otevřené jámě. Náročnost především podzemních startů, a to kvůli stísněným prostorám zdůrazňuje Ing. David Cyroň, vedoucí projektu TBM z Metrostavu: „Starty v ražených stanicích jsou velice komplikované. Práci razicího štítu je totiž nutné zkoordinovat s ražením stanice. Musíme dodržet termíny a dokončit ražbu stanice a přípravné práce na jejím protažení ještě před příjezdem razicího štítu, aby se jeho start nezpozdil.“
Razicí štít Tonda se opět vydá na trasu na konci září a do konce roku by měl dorazit na Veleslavín. Jeho dvojče se dá do pohybu stejným směrem na přelomu října a listopadu.
Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude dokončen v roce 2014. Linka A bude mít čtyři nové stanice – Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Projekt nese název „Prodloužení metra V. A (Dejvická – Motol)“ a realizuje ho sdružení Metrostav – Hochtief.